måndag, september 18, 2006

Måndag morgon

"Jag är tröttare idag än vad jag var i fredags!"

Det är ju dock inte ovanligt att folk kläcker ur sig en måndag. Säkerligen efter att ha festat och umgåtts med vänner på krogar och cafér långt in på småtimmarna.

Den delen av mitt liv är dock över.

Den 12 Juli i år (2006) föddes min son. En underbar händelse! Förlossningen gick bra och han mådde prima. Visst var det lite jobb och vist blev man trött av de med allt vad det innebär att skaffa barn men det dröjde någon vecka innan det visade sig att han hade kolik.

Kolik är en konstig sjukdom, den brukar kallas för tremånaders kolik, eftersom den brukar avta efter den tidsperioden. Läkare vet inte riktigt varför, hur eller vad man kan göra åt det (precis som vanligt). Skitsamma vad det berorpå men resultatet av kolik är alla eniga om:

Kolik=Skrik

Då menar jag oavbrutet, non-stop i timmar. Efter några timmar av konstant vaggande och otaligt många rapar och fisar (från barnet) så lugnar det ner sig, och man kan sova i någon timme tills det är dags igen. Som ni säkert förstår så kan jag skriva ganska länge om ämnet så nu slutar jag med det.


Det jag ville ha sagt med detta inlägg var att: Om ni inte har en annan ursäkt för eran trötthet än det vanliga gnället om att "Jag var så full i helgen", eller "Jag satt och spelade CS till 4 inatt" så skit på er!

3 kommentarer:

Stefan Jonasson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Stefan Jonasson sa...

Anar jag lite bitterhet?

Jaja .. Jag tänkte bara säga att jag också var jätte trött i måndags.. kollade på val-vakan och så kunde jag inte sommna efter den.. ;)

Per Jodenius sa...

Men Alex du måste ju skriva lite oftare här. Jag flaggar ju för dig i min blogg idag. Lite bilder på Eskil å allt.