torsdag, februari 22, 2007

Länge sen sist.

Hej igen.

Efter påtryckningar från diverse håll så har jag börjat blogga igen.

Vad här hänt sedan sist? Massor! Men inget jag kan komma på just nu. Blir väl så när man är förälder. Dagar flyter ihop, håller inte reda på veckorna och vips! Så är det julafton igen. Kan vara tempot på jobbet som gör det lite extra svårt att få tid till annat. Men nu tar jag 5 min fritt och bloggar lite.
Vi ska vara klara med ett stort projekt som vi tänkte lansera i April/Maj. Det är på tiden, vi är bara över 1 år sena!!! Orsaken för denna försening beror inte på en faktor utan flera, små och stora.

Eskil växer och blir större för varje dag. Börjar bli lite folk av honom nu. Appropå det, länken till Eskils sida är den samma men planerar en ändring snart.

Ny länk till "Polaren Pär" (Cornelius fansen jubla här!)

Det finns ett talesätt som lyder något i stil med:"Det enda som är demokratiskt är tiden." Jag håller inte med! Allt för många personer slösar bort sin tid på att göra onödiga saker. Saker de inte heller vill göra. Tror alla har hört någon säga "Hade inget att göra igår så jag tittade på ett avsnitt av -dokusåpa titel-". Detta är inte ett angrepp på dokusåpor utan var tänkt att fungera som ett excempel. Ge mig eran tid istället. Jag har så mycket jag vill göra! Saker jag aldrig kommer att ha tid till. Detta tycker inte jag är demokratiskt. Visst alla får vi lika mycket av den men få använder den till någon nytta. Tänk om man kunde spara tid? Lägga på flaska och stoppa undan för att senare vid ett tillfälla plocka fram den vid ett lämpligt tillfälle, eller ge bort. Sälja? Vilken marknad det skulle bli?

Jaha, det var allt jag kunde komma på för den här gången. Ska försöka skriva oftare. Och ja, jag ska lägga ut bilder på Eskil oftare, ja jag ska sluta spela så mycket spel, ja jag ska sluta dricka när jag är tillräclkigt berusad, ja jag ska städa oftare, ja jag ska posta breven, ja jag ska bli en bättre människa, ja jag ska ja jag ska, ja ja ja ja ja...

2 kommentarer:

Per Jodenius sa...

Välkommen tillbaka!

Pär Thörn sa...

Du är kass på att blogga... Blogga lite så man har nåt att läsa din slarver.
Jag vill till exempel höra mer om misären på ditt kontor, alla fax, alla klagomål.. allt allt allt!!